tisdag 27 september 2011

Slutet på sommaren kanske?

Strålande solsken, nästan vindstilla. Så har jag upplevt denna dag. Jag brukar sitta ute på trappan med min kaffemugg och en ostmacka. Ute på gården står ett stort gullranketräd och i det satt tre duvor igår, jo de satt där en stund idag också. De bor här, liksom ett par skator.
Jackans baksida med stickat skärp fastsatt med en liten brosch.

Framsida med stickade muddar och dekorativ "knapp"

Framkant på en huvudbonad som jag använder mest just nu.

Handmålad kant bak.

Kullens färger. Jag monterade kanten på den och detta är resultatet
Nu visar jag en jacka som jag sydde för några år sedan. Den har hängt i garderoben och jag tänkte sälja den på loppis, men när jag provade den tyckte jag att det var en skön slutpåsommarenjacka.


Ja, som du ser har jag med bilder på en "hatt" som jag fått mycket beröm för. Det var bara ett par veckor som en okänd dam kom fram till mig och gav beröm för den. Glädjande!

1 kommentar:

  1. gillar slutetpåsommarenjacka-ordet!
    som andra har skrivit blir man glad av kika in här, men det vet du nog redan

    SvaraRadera