måndag 22 augusti 2011

I går visade jag olika skapelser i Krusenstjärnsla trädgården. En utställning som heter Tavlor i träden och som återkommer varje sommar  i augusti. Jag har varit med i många år. De två senaste åren har regnet kommit hastigt och tiden  för att vara där har avbrutits med att snabbt plocka ihop allt och gå hem igen.  I går höll sig regnet borta och jag gick hem med mina saker torra och fina. Tidningen Barometerns reporter och fotograf hade valt ut ,mitt träd  och jag blev intervjuad och fotograferad. Visst är jag stolt och glad, men mitt träd var vackert dekorerat och det mesta hängde där det skulle.

Det var blandat, det som jag hade med mig: papiermachetavlor, acrylmålade och insatta i hönsnät. En duk med naturmotiv också i acryl. Ett par ark med olika broscher, några små påsväskor med snoddar,  jag hade precis fått dem klara, alltså det allra senaste och några små skulpturdockor som hängde eller stod på grenarna, En sidenväst och ett ansikte monterat i en trådgalge.  Du kan se några av de sakerna på bilderna.

Jag står framför mitt träd. Berit Sinnermark tog bilden..

Olika små och stora broscher eller minitavlor, de satt på ett ark i en plastficka och hängde på en gren-

Påsväskor, tavla och till höger skymtar sidenvästen.

En meditativ och fin acryltavla som deu själv får rama in. Den är vacker när den hänger så här. Hemma ligger den ihoprullad. Snett upp till vänster skymtar en nåltovad varelse som kan hänga på väggen eller på dig, som halsdekoration.

Berit som är en av mina vänner, som fotade mig och som håller den lilla flickan som hade viskat att hon ville bo hos henne.

Jag träffade några "gamla" kompisar som jag inte sett på länge. Känslan av att tillbringa en dag bland träd och blommor, massor av besökare med skratt och uppskattning är något som alla kan behöva uppleva ibland. Detta år kom många som ville delta, men de flesta hade med stora tavlor och stafflier så det blev "Tavlor framfär träden".
Idag , måndag, regnar det igen och solen håller sig borta. jag satt nyss ute på trappan med kaffe och en smörgås. Just då var det bara grått och vått.
Jag ska snart plocka fram, det som jag ska ha med, för jag ska åka med min syster till Örsjö för att vara hos storasyster ett par dagar. Gummistövlar, om det blir skogsvandring. Det kanske snart kommer nya bilder, vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar