tisdag 7 juni 2011

Design

Denna ljusgröna, härliga sak har turkos virkad kant, och jag har flera av mina alster att visa för dig. De flesta är virkade och stickade plagg och attiraljer.

Fleeceponcho 400:-

Jag följer mina impulser och skapar. oftast har jag ingen färdig bild av vad det ska bli, men för det
mesta blir jag glad över resultatet, som den här  gula hatten med hål och pärlor som pricken över i.
Sidenväst 600:-



Sidenvästen är sydd av många små lappar av siden, helfodrad med öppna sidor så att den passar många olika storlekar.


Virkad hatt i bomull 500:-
 Den röda ponchon har en huva och långa hängande band och halsbandet är gjort av små, hårda nystan av bomullsgarn med små plastpärlor mellan kulorna. Lite jobbigt att trä nålen genom de hårda bollarna. Jag är nöjd med resultatet.
poncho i fleece 500:-
Halsband av garnbollar 300:-






Håll till godo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar